El PP de Lugo denuncia que no hay bomberos suficientes para atender dos incendios al mismo tiempo

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Enrique Rozas, del PP, delante de la sede de los bomberos de Lugo
Enrique Rozas, del PP, delante de la sede de los bomberos de Lugo CEDIDA

Enrique Rozas explicó que hay falta de efectivos y que se está echando mano «dunha lista de voluntarios»

29 abr 2024 . Actualizado a las 12:33 h.

El grupo municipal del PP lucense reclama más bomberos y advierte que la estructura de mando actual es insuficiente para hacer frente a las necesidades de Lugo ciudad, explicando que si se diesen dos incendios a la vez en dos puntos de la ciudad, no habría efectivos para atenderlos.

El viceportavoz popular, Enrique Rozas, explica que «nos últimos 35 anos só se incorporaron 6 efectivos, pese a que a cidade conta con novas dotacións e infraestruturas», destacando que con la RPT de Paula Alvarellos «desapareceron figuras esenciais na cadea de mando sobrecargando ao único responsable existente: o sarxento xefe».

Por estos motivos, desde el PP lucense reclaman más bomberos y advierten que la estructura de mando «insuficiente para facer fronte ás necesidades de Lugo». Los populares solicitan que se actualice la estructura del servicio de bomberos de Lugo «co obxecto de cubrir as necesidades reais dunha cidade de 98.000 habitantes» explicando como «na actualidade o cadro de persoal dos bombeiros de Lugo está composto por 56 efectivos: un sarxento, 5 cabos e resto bombeiros condutores».

Los efectivos por turnos

El viceportavoz popular aclaró este mediodía ante las instalaciones de los Bomberos de Lugo, en Garabolos, que, tal y como está el servicio, «neste momento, as quendas se compoñen de 9 efectivos: 1 cabo, 1 persoa que atende á centralita e 7 bombeiros polo que no suposto de que haxa unha saída non chegan os efectivos».

Rozas puso ejemplo, como que como mínimo, para apagar un incendio en una vivienda se precisan de cinco bomberos para el camión, y dos para el vehículo con escalera. «Polo tanto, quedarían dous efectivos na base: non se podería atender unha urxencia simultánea».

Piden un estudio para mejorar el servicio

Rozas explicó que a su parecer faltan piezas claves del organigrama, recordando que en 1989 existía la figura del director técnico «que avaliaba o estado de edificios e estruturas afectadas e que tiña a cualificación necesaria (arquitecto técnico). No ano 1995, ao modificarse o regulamento municipal de bombeiros, se aumenta a plantilla cun administrador do servizo».

Para el PP, la RPT del año 2020 eliminó esas dos figuras y se fusionó las tareas del director técnico y del administrativo en el puesto de sargento jefe. Y Rozas dijo que la Unión Europea especifica que debe haber un bombero por cada 1.000 habitantes, aclarando que «non pretendemos que se duplique de inmediato a plantilla pero o que si queremos é que como mínimo de forma progresiva se vaia incrementando o seu cadro de persoal e tamén que se recupere a figura do director técnico e o administrativo».